Badatelské dny
PROŽITEK A ZKUŠENOST
Stát se vědcem, bádat a hledat souvislosti s tím, co už znám a s obsahem zkoumaného v různých oblastech života kolem nás.
Témata badatelského dne
Oblasti zájmu vybíráme na základě našich zkušeností s oblíbeností témat. Postupně ve spolupráci s tím, co vaše děti zajímá, co chtějí a potřebují.
Exkurze a expedice
Badatelské dny budou ve většině případů začínat prožitkem, exkurzí, expedicí, které pak děti budou rozvíjet podle vlastního uvážení, zájmu a úrovně.
Zpracování projektu
V terénu děti načerpají zkušenosti, informace nebo dovednosti, které následně rozpracují (sami nebo v dalším společném dnu) do projektu nebo obohatí o popis událostí nebo fotek z onoho dne. Ti mladší popíší, co vidí na fotkách.
Mezipředmětové vztahy
Ve všech tématech se budou prolínat mezipředmětové vztahy
Komunikace - čeština, cizí jazyk: zpracovávání informací v českém jazyku, možnost rozvíjení témat také v rámci cizích jazyků; vlastní písemný projev, zaznamenávání myšlenek jako odrazový můstek pro výuku pravopisných jevů (dítě ví, proč se jev učí).
Vědy - Matematika, vlastivěda, přírodověda, zeměpis, dějepis, biologie, fyzika, chemie, občanka: v rámci jednotlivých témat dostanou děti základ, z něhož si podle svého zájmu budou vytvářet vlastní projekt.
Výchovy hudební, výtvarná, pracovní, tělesná: písně související s tématy, možnost kresby, malby, tvoření a samozřejmě pohyb v rámci výletů a výzev.